Hvem er vi?
I samarbejde med koordinator og faglederne fra Europæisk Business (Paru og Christoph) skal EB Society fungere som et paraplyudvalg for alle EB’s aktiviteter og skabe et overblik over de forskellige tilbud der findes på EB.
Hvad laver EB Society?
EB Society har som primært formål at fremme det sociale og faglige miljø for alle studerende på Europæisk Business. Dette indebærer at være officiel tovholder for alle EB’s studieorganisationer. Desuden arbejder vi for at realisere de mange gode udvalg og initiativer, som studerende måtte have, for at bidrage yderligere til EB’s studiemiljø.
På vores hjemmeside har vi forsøgt at give et overblik over de mange aktivitetsmuligheder blandt udvalgene på HA EB, som det kan ses på forsiden. Her finder du direkte links til fantastiske fester fra EBU, spændende oplæg fra succesfulde erhvervsfolk ved Receptionskomiteen og meget mere.
Hos EB Society vil vi også gerne hjælpe med at organisere og promovere nye aktiviteter eller tiltag for hele studiet. Kontakt os endelig via mail-knappen på forsiden for hjælp til dette.
Caroline Cecilie Birkedal Olsen
Formand / Caol23af@student.cbs.dk
Marie Kristiansen
Næstformand / Makr23af@student.cbs.dk
Pelle Bruun
Pebr24ab@student.cbs.dk
Jacob Havig
Jaha24ac@student.cbs.dk
Freja Braams Jensen
Frje24ab@student.cbs.dk
Hvordan bliver man en del af EBsociety
- På nuværende tidspunkt søger EBsociety nye medlemmer. Hold jer opdateret til forårssemesteret, hvor der vil være åbent for ansøgninger.
Formål
- Sociale Sammenkomster og Netværksudvikling: Fremme og organisere sociale arrangementer, begivenheder og aktiviteter, der giver de studerende mulighed for at interagere uden for klasseværelset og opbygge stærke netværk med deres medstuderende.
- Fællesskabsengagement: Skabe en følelse af fællesskab og tilhørsforhold på tværs af studenterårgange ved at organisere aktiviteter, der forener studerende på tværs af årgange.
- Understøttelse af Balance: Fremme trivsel og balance mellem studie og fritid ved at tilbyde stressreducerende aktiviteter, sportsbegivenheder og kulturelle oplevelser.
Type af aktiviteter
- Semesterstart / Semesterafslutnings fester
- Julefrokoster
- Padel tuneringer
- Galla
- Tema fester
- Andre sociale aktiviteter
Cathrine Helene Høyer
Formand ⎢ Caho23ag@student.cbs.dk
Cecilie Lauridsen
Formand⎢Cela23ae@student.cbs.dk
Hvordan bliver man en del af EB union
- Antal medlemmer: 20
- Hvor mange nye søger vi: EBU søger ikke nye medlemmer på nuværende tidspunkt. Hold dig opdateret ved nyt semesterstart.
- Forventet arbejdsindsats: 2 timer i ugen
Hvem er vi?
HA EB Receptionskomité er en frivillig studenterorganisation drevet af ambitiøse og engagerede EB studerende. Organisationen ledes af 4 koordinatorer, hvoraf der ved hver semester start optages to nye medlemmer. Koordinatorerne har ansvaret for at drive og udvikle organisationen på daglig basis. Dette ansvar indebærer blandt at kontakte relevante virskomheder, organisere og afvikle de årlige receptioner.
Hvad laver EB's Receptionskomité?
EB Receptionskomitéen søger at give de studerende en dybere forståelse af, hvorfor HA EB-uddannelsen er relevant både i øjeblikket og i fremtiden. Dette gøres ved at fremhæve aktuelle emner og tendenser inden for erhvervslivet.
Desuden arbejder komitéen på at etablere forbindelser mellem studerende og virksomheder, hvilket skaber muligheder for praktikpladser og netværksdannelse.
Komitéen stræber også efter at vise, hvordan de centrale elementer i uddannelsen kan bruges professionelt gennem praktiske eksempler og begivenheder.
En vigtig dimension er at styrke sammenholdet blandt studerende på tværs af årgange og fremme netværksdannelse, der kan gavne de studerendes fremtidige karriere.
Endelig giver EB Receptionskomitéen mulighed for studerende at møde undervisere og studieledelsen i en mere afslappet og uformel setting, hvilket fremmer en åben dialog og forbindelse mellem studerende og undervisere.
Koordinatorer
Carl Christian Riskær Bredholt
Formand | Cabr23ad@student.cbs.dk
Magnus Normann Refsgaard
Formand | Mare23ae@student.cbs.dk

Hvordan bliver man en del af Receptionskomitéen
- Antal medlemmer: 4
- Hvor mange nye søger vi: Vi søger 2 nye medlemmer ved semesterstart
Formål
- Fremme det faglige miljø for de studerende på HA EB
- Være den officielle tovholder for EB’s case competition, som vil være funderet i cases der er relevante for virksomheder der opererer og har problemstillinger i Europa
- Organisere aktiviteter på kryds og tværs af alle EB årgange
- I forlængelse af en case vil der være virksomhedsbesøg, hvori man kan komme ud og besøge en virksomhed og løse en case for den pågældende virksomhed
Type af aktiviteter
- Case konkurrencer for alle 3 årgange
- Virksomhedsbesøg for virksomheder der har relevans for vores linje EU og Europæisk Business generelt

Hvordan bliver man en del af Case Competition & Company Visits
- Antal medlemmer: 4
- Hvor mange nye søger vi: vi søger 2 nye i år
- Forventet arbejdsindsats: Medlem mindst 1 år
Hvad er Quality Board:
Quality Board på HA EB består af 2-4 Quality Board medlemmer fra hvert hold til hvert semester og har som funktion at samle op på holdets tanker og erfaringer med undervisningen. Medlemmer bliver valgt af holdet ved hver semesterstart.
En gang hvert semester mødes Quality Board medlemmer fra alle hold med studieledelsen og viderebringer information. Quality Board medlemmer har ligeledes ansvar for løbende at kommunikere med underviser og bringe feedback fra studerende videre. Quality Boards er den eneste måde studienævnet løbende kan kvalitetssikre jeres undervisning og bygger på den måde bro mellem studienævnet og underviserne. Som medlem af Quality Boards skal eventuelle problemer i undervisningen – eller de ting I er særligt glade for – bringes videre, så undervisningen hurtigst muligt kan tilpasses de studerendes erfaringer (hvis det giver pædagogisk mening). Som medlemmer af Quality Board har i dels ansvar for at afholde et holdmøde per semester (inden mødet med studieledelsen) for at samle op på erfaringerne med semesterets fag og desuden ved semesterstart sikre, at der på ny sker valg af medlemmer af Quality Boards. I skal desuden præsentere jer selv som Quality Board medlemmer for underviserne ved første undervisningsgang.
Hvad er studienævnet:
Hvad laver Studienævnet?
Studienævnets ansvarsområder inkluderer blandt andet:
- At sikre og udvikle kvaliteten af dit program.
At følge op på kursusevalueringer, som du bliver bedt om at give efter afslutning af et kursus. - At beslutte programstrukturen, hvilke kurser du skal tage, og hvilken type eksamen hvert kursus vil have.
- At udarbejde strategier for undervisning, studiemiljø, uddannelseskvalitet og udvikling af nye og eksisterende kurser.
- At træffe beslutninger om ansøgninger om meritoverførsler, dispensationer fra programreglerne og klager over kurser
Medlemmer
Studieleder og formand: Christoph Houman Ellersgaard, Lektor, Department of Organization (IOA), e-mail:
che.ioa@cbs.dk
Stedfortræder for studieleder: Maribel Blasco, Lektor, Department of Management, Society and Communication (MSC) e-mail:
mbl.msc@cbs.dk
Stine Haakonsson, Lektor, Department of Organization (IOA), e-mail:
stha.ioa@cbs.dk
Michelle Egeberg Christiansen, studerende, 3.sem., e-mail:
mich23af@student.cbs.dk
Andreas Thomsen Lei, studerende, 5.sem., e-mail:
anle22af@student.cbs.dk
Oskar Gullach, studerende, 5.sem., e-mail: jamo22ad@student.cbs.dk
Øvrige faste deltagere i studienævnsmøder
Paru Davé, Programme Manager, Academic Affairs, e-mail:
pda.stu@cbs.dk